FOTO by Instagram @voguemagazine / @loveadriatico

Bizar

Spektakularizacija mode u suvremenom društvu

admin 27. svibnja 2021.

Autor teksta: Ana Moslavac

Spektakl i modne ikone, kao i spektakl i moda termini su koji idu ruku pod ruku posebno u današnjem vremenu kada su masovni mediji uistinu preuzeli naš život.

Tu se prvenstveno radi o društvenim mrežama na kojima je većina ljudi dostupno 0-24 sata na dan. Svakoga dana nove vijesti, skandali i spektakli bombardiraju prosječnog čovjeka na dnevnoj bazi. I on to voli. Uživa u tome. To ga zabavlja.

Danas svijet nije moguće zamisliti bez stalnog priljeva vijesti, kako onih bitnih tako i onih potpuno irelevantnih. Jedna od tih, za nas realno irelevantnih, vijesti upravo su napisi u novinama, časopisima i na portalima koji govore o privatnim životima slavnih osoba.

Međutim, ljudi i dalje svojevoljno „gutaju“ takve vijesti. Moglo bi se zaključiti da je i ono što nose, dakle moda koju promoviraju zapravo nevažna, međutim tome nije tako. Živimo u svijetu u kojemu se bez mode ne može. Ona prožima ljudski život na svim nivoima njegova postojanja.

Kapitalističko društvo današnjice konzumira modu te je Guy Debord prije toliko godina ispravno zaključio da je spektakl u tome što je kapital postao slika. U društvu spektakla koje sve doživljava iz „druge ruke“ putem mobilnih telefona ili laptopa primjećuje se nevjerojatna potreba sa spektakularizacijom svega što je oko nas.

Tome se povinovala i moda koja od 1990-ih godina 20.stoljeća tradicionalnu modnu reviju transformira u izvedbu, a sve se to događa pod utjecajem medija.

Upravo su mediji stvorili modne ikone koje danas poznajemo i o kojima se mnogo piše budući da su ih upravo oni predstavili širim masama. Ni Coco Chanel, ni Grace Kelly ni Lady Gaga ne bi postale planetarno popularne i bogate da nije postojalo novina, časopisa, filmova i društvenih mreža koji su o njima pisali i tako svijet upoznali s njihovim radom, ali u ovom slučaju prvenstveno stilom koji su nakon toga počeli imitirati ili barem se njime nadahnjivati, a ako ni to onda komentirati milijuni ljudi diljem svijeta kako bi bili u trendu.

Moda oduvijek živi i živjela je od toga da se o njoj govori. Kada se o njoj ne bi govorilo ubrzo bi nestala jer ne bi više bila relevantna, a upravo je moda utjelovljenje onoga što je sada, ovoga trenutka relevantno. Iako je njezina bit promjenjiva, upravo je ta promjenjivost konstanta mode.