FOTO by PR
Xiaomi predstavio prvo električno vozilo Xiaomi SU7
Predstavljanjem prvog električnog vozila Xiaomi zaokružio i dovršio svoju novu strategiju Čovjek x Vozilo x Dom
Xiaomi je predstavio svoje prvo električno vozilo te tako službeno otkrio i pet ključnih tehnologija na kojima se bazira, a to su: e-motor, baterija, Xiaomijeva tehnologija lijevanja pod pritiskom, Xiaomi pilotska autonomna vožnja i pametna kabina. Xiaomijev je cilj redefinirati tehnologiju automobilske industrije.
Xiaomijevo prvo električno vozilo, Xiaomi SU7 je limuzina koja je bazirana na eko tehnologiji visokih performansi te pomiče granice performansi, ekosustava i pametnog mobilnog prostora.
Lei Jun, osnivač, predsjednik i direktor tvrtke Xiaomi naglasio je da Xiaomijev ulazak u automobilsku industriju označava značajan iskorak iz industrije pametnih telefona te predstavlja krucijalan korak prema dovršavanju Xiaomijeve strategije Čovjek x Vozilo x Dom. Lei Jun je, nadalje, objasnio da automobilska industrija koja je stoljećima stara u današnjem svijetu nudi malo prostora za pomake te istaknuo: “Xiaomi je odlučio deseterostruko uložiti, počevši od razvoja temeljnih temeljnih tehnologija, posvetivši se konstruiranju izvanrednog vozila. U periodu od 15 do 20 narednih godina, Xiaomi ima za cilj postati jedan od pet najboljih svjetskih proizvođača automobila.”
Redefiniranje tehnološkog sklopa automobilske industrije
Pametna električna vozila teže integraciji automobilske industrije s potrošačkom elektronikom i inteligentnim ekosustavima. Integracija full-stack tehnologije nužan je korak za razvoj industrije. Lei Jun je izjavio da će integracijom industrijske proizvodnje, pametnog softvera i AI (umjetne inteligencije) Xiaomijevo električno vozilo potpuno redefinirati automobilsku industriju, označavajući značajan skok u njenom tehnološkom krajoliku.
Xiaomijevo električno vozilo temeljeno je na „bottom up“ pristupu (odozdo prema gore), počevši od razvoja temeljnih temeljnih tehnologija i dubinskog neovisnog istraživanja u ključnim tehnološkim sektorima. Uz predanost “deseterostrukom ulaganju i savjesnoj izgradnji sjajnog automobila”, Xiaomi je uložio preko 10 milijardi kineskih yuana u početnu fazu istraživanja i razvoja. Tim za istraživanje i razvoj sastoji se od preko 3400 inženjera i preko tisuću tehničkih stručnjaka u ključnim domenama u Kini i inozemstvu. U ključnim segmentima kao što su e-motor, baterija, Xiaomi, Xiaomi pilotska autonomna vožnja i pametna kabina, Xiaomi je razvio vlastite tehnologije koje su prve ovakve vrste na globalnoj i lokalnoj razini. One su rezultat Xiaomijevih 13 godina sveobuhvatne tehnološke akumulacije od svog početka.
E-motor
Xiaomi je predstavio svoje e-motore, HyperEngine V6, HyperEngine V6s i HyperEngine V8s. Tri e-motora, koja koriste inovativne tehnologije kao što je dvosmjerna tehnologija potpunog hlađenja ulja, dizajn uljnog kruga u obliku slova S i raspoređeni dizajn laminata od silikonskog čelika, suparnici su performansama tradicionalnih velikih V8 i V6 pogonskih sklopova iz ere motora s unutarnjim izgaranjem, gurajući granice izvedbe industrije do novih visina.
Naime, HyperEngine V8s, s maksimalnom brzinom od 27.200 okretaja u minuti, izlaznom snagom od 425 kW i vršnim momentom od 635 N·m, postavlja globalni rekord za E-motore. Kako bi se omogućio industrijski standard od 27.200 okretaja u minuti, HyperEngine V8s koristi prvu industrijsku ploču od silikonskog čelika ultra visoke čvrstoće s vlačnom čvrstoćom od 960 MPa, koja se može pohvaliti snagom koja nadmašuje glavne ponude u industriji više od dva puta.
Za dizajn hlađenja, HyperEngine V8s usvaja tehnologiju dvosmjernog potpunog hlađenja ulja i dizajn kruga ulja u obliku slova S. Za stator se koristi uljni krug s dva ciklusa, povećavajući područje rasipanja topline za 100% i postižući učinak hlađenja do 20°C. U međuvremenu, dio rotora koristi patentirani uljni krug u obliku slova S, povećavajući područje rasipanja topline za 50% i postižući učinak hlađenja do 30°C. Dodatno, lamele od silikonskog čelika statora imaju „stepenasti“ raspoređeni dizajn, dodatno povećavajući efektivnu površinu rasipanja topline za dodatnih 7%.
HyperEngine V8s je u razvoju i trebao bi biti masovno proizveden i implementiran u Xiaomijevo električno vozilo kroz 2025.godinu.
Xiaomijevi samorazvijeni HyperEngine V6/V6s e-motori mogu se pohvaliti vodećom rotacijskom brzinom od 21.000 okretaja u minuti, nadmašujući najsnažniji masovno proizvedeni električni motor na svijetu. Među njima, HyperEngine V6 super motor ima najveću snagu od 299 PS i najveći okretni moment od 400 N·m, dok HyperEngine V6s super motor postiže najveću snagu od 374 PS i najveći okretni moment od 500 N·m.
Baterija
Xiaomi je, također, samostalno razvio tehnologiju integrirane baterije CTB kroz inovativnu tehnologiju obrnutih ćelija, višenamjenski elastični međusloj i minimalistički sustav ožičenja; ima učinkovitost integracije baterije od 77,8%, najvišu od CTB baterija u cijelom svijetu, poboljšanje ukupne performanse od 24,4% i smanjenje visine od 17 mm, s maksimalnim kapacitetom baterije do 150 kWh i teoretskim CLTC dometom punjenja većim od 1200 km.
Kako bi osigurao stabilne performanse tijekom dugog putovanja, Xiaomi primjenjuje vodeće sigurnosne standarde dizajna. Ventil za smanjenje tlaka okrenut prema dolje brzo oslobađa energiju u ekstremnim situacijama, povećavajući sigurnost putničke kabine. 14-slojni robusni sustav fizičke zaštite uključuje tri sloja gornje potpore, tri sloja bočne zaštite i osam slojeva donje zaštite.
Što se tiče disipacije topline, dvostrano rješenje vodenog hlađenja implementira ploče za disipaciju topline na obje duge strane baterijskih ćelija, postižući rashladnu površinu od 7,8 m²—četiri puta više od industrijskog prosjeka. Bočne strane baterijskih ćelija imaju 165 komada izolacijskog materijala od aerogela koji može izdržati temperature do 1000°C.
Xiaomijevo električno vozilo opremljeno je samorazvijenim sustavom upravljanja baterijom (BMS) s ASIL-D, najvišom razinom funkcionalne sigurnosti. Ovaj sustav upravljanja baterijom uključuje tri neovisna monitora i alarme za termičko odstupanje, zajedno sa 24-satnim sustavom ranog upozorenja. Svaka Xiaomi baterija može se pohvaliti pouzdanošću koja je vodeća u industriji i podvrgava se najstrožim testovima sigurnosti baterije, uključujući 1050+ sigurnosnih provjera i 96 puta više od međunarodnog standarda trajanja testiranja trajnosti.
Xiaomijeva tehnologija lijevanja pod pritiskom
Xiaomi je predstavio svoj vlastiti razvojni klaster Xiaomi Die-Casting T9100 i vlasnički materijal od legure za tlačno lijevanje, Xiaomi Titans Metal, što ga čini jedinim domaćim proizvođačem automobila koji istovremeno samostalno istražuje lijevanje pod pritiskom i materijale.
Xiaomijevo lijevanje pod pritiskom T9100 pokriva površinu od 840 m², ukupne težine 1050 tone i sile zaključavanja koje dosežu 9100 tona. Xiaomi je razvio sustav procjene kvalitete temeljnog modela koji može dovršiti preglede pojedinačnih komada unutar 2 sekunde, nudeći učinkovitost deset puta veću od ručne inspekcije. Primjena ovog klastera omogućuje izvanredno postignuće za Xiaomijevo električno vozilo, sa stražnjim podvozjem koje integrira 72 komponente u jednu, smanjuje zavarene spojeve za 840, smanjuje ukupnu težinu automobila za 17% i značajno smanjuje proizvodne sate za 45%.
U istraživanju i razvoju materijala, Xiaomi je razvio Xiaomi Titans Metal, materijal visoke čvrstoće, visoke otpornosti, toplinski obrađen lijevani materijal. Xiaomijev „sustav simulacije performansi više materijala” (kojeg je sam razvio) odabire optimalnu formulu legure između 10,16 milijuna mogućnosti, osiguravajući savršenu kombinaciju snage, otpornosti i stabilnosti.
Dok se industrija usredotočuje na tonažu steznog pritiska lijevanja pod pritiskom, Xiaomi ustrajno slijedi stazu samoistraživanja. Od klastera materijala i opreme do gotovih odljevaka, Xiaomi je završio gotovo sve aspekte velikog industrijskog lanca tlačnog lijevanja.
Xiaomi Pilot autonomna vožnja
U području inteligentne softverske tehnologije, Xiaomi je pokazao svoju jedinstvenu prednost kao globalni tehnološki lider, pokrećući integraciju industrije automobila i potrošačke elektronike s inteligentnim ekosustavima. Što se tiče autonomne vožnje, Xiaomi je uveo tri ključne tehnologije: Adaptive BEV Technology, Road-Mapping Foundational Model i Super-Res Occupancy Network Technology.
Adaptive BEV tehnologija je vodeća inovacija u industriji koja koristi različite algoritme percepcije na temelju scenarija. Mreža percepcije ima minimalnu granularnost od 5 cm i maksimalnu 20 cm, s rasponom prepoznavanja koji se proteže od 5 cm do 250 m. Ova tehnologija osigurava širu vidljivost u urbanim scenarijima, proširenu vidljivost u scenarijima velikih brzina i veću preciznost u scenarijima parkiranja.
Road-Mapping Foundational Model revolucionira tradicionalne metode sagledavanja uvjeta na cesti. Ovaj model ne samo da ih prepoznaje u stvarnom vremenu i inteligentno se prebacuje na razumniju putanju vožnje, već se također može glatko kretati u složenim raskrižjima bez oslanjanja na karte visoke razlučivosti zahvaljujući učenju iz složenih scenarija raskrižja i navika iskusnog vozača.
Što se tiče prepoznavanja prepreka, Xiaomijeva Super-Res Occupancy Network Technology postiže neograničene kategorije prepoznavanja nepravilnih prepreka. U usporedbi s tradicionalnim mrežama koje prepreke tumače kao blokove, Xiaomijev inovativni vektorski algoritam simulira sve vidljive objekte kao kontinuirane zakrivljene površine. To poboljšava točnost prepoznavanja na samo 0,1 m. Dodatno, Xiaomijeva samorazvijena značajka smanjenja šuma jednim klikom eliminira utjecaj kiše i snijega na prepoznavanje, značajno smanjujući vjerojatnost pogrešne identifikacije.
Uz temeljni model mapiranja cesta (Road-Mapping Foundational Model), Xiaomi je također samostalno razvio prvi svjetski „End-to-End Sensing and Decision-Making AI Model“, model za automatizirano parkiranje. Ovaj model omogućuje promatranje u stvarnom vremenu i dinamičku prilagodbu prilikom parkiranja u izazovnim scenarijima, kao što su parkirališta koja uključuju dizala.
Što se tiče hardvera, sustav je opremljen vrhunskim konfiguracijama, uključujući dva NVIDIA Orin čipa visokih performansi s kombiniranom računalnom snagom od 508TOPS. Hardver za percepciju uključuje jedan LiDAR, jedanaest kamera visoke razlučivosti, tri radara milimetarskih valova i dvanaest ultrazvučnih radara na modelu Xiaomi SU7 Max. S vrhunskim konfiguracijama i cjelokupnim internim istraživanjem, Xiaomijev inteligentni sustav autonomne vožnje trebao bi se pridružiti vrhu industrije do 2024. godine.
Pametna kabina
Arhitektura Xiaomijeve pametne kabine „usmjerena je na čovjeka” i ima 16,1-inčnu 3K središnju konzolu, 56-inčni HUD head-up zaslon, 7,1-inčnu rotirajuću nadzornu ploču i dva produžna nosača za naslon sjedala koji omogućuju montažu dva tablet uređaja. Opremljena je čipom Snapdragon 8295 za automobile s AI računalnom snagom do 30 TOPS-a, što omogućuje ultimativno interaktivno iskustvo s povezivanjem pet različitih zaslona.
Interaktivno iskustvo Xiaomijeve pametne kabine slično je tabletima, što korisnicima omogućuje brzu prilagodbu bez potrebe za učenjem. Sustav radi iznimno glatko, s operativnim sustavom vozila koji se pokreće u roku od brzih 1,49 sekundi nakon što se vrata otključaju. Osim toga, nudi besprijekornu vezu između uređaja između pametnih telefona i električnog vozila. Na primjer, kada se telefon unese u kabinu, konzola automatski prikazuje ikonu, omogućujući jednostavan pristup sučelju telefona jednim dodirom.
Operativni sustav u automobilu besprijekorno integrira glavne aplikacije, uključujući cijeli ekosustav Xiaomi aplikacija, uz postupnu prilagodbu na više od 5000 aplikacija. Aplikacije za pametne telefone mogu se jednostavno prikvačiti na konzolu automobila, te su one automatski dostupne unutar automobila. Što se tiče hardverske integracije, Xiaomi SU7 podržava više od 1000 Xiaomi pametnih kućnih uređaja za laku integraciju s vozilom, omogućujući automatsko prepoznavanje, pristup bez lozinke i mogućnost postavljanja scenarija automatizacije, stvarajući robustan CarIoT ekosustav. Unutrašnjost automobila, također, ima namjenske pin-point priključke za proširenje, podržavajući plug-and-play funkcionalnost za širok raspon uređaja. Kako bi zadovoljio potrebe korisnika, Xiaomijevo električno vozilo u potpunosti podržava CarPlay, montažu iPada i iPad dodataka te aplikacije.
“Tehnologija x Ekosustav” vodi evoluciju električnih vozila prema pametnim mobilnim prostorima
Tijekom predstavljanja, Lei Jun je podijelio Xiaomijev automobilski cilj: izraditi automobil iz snova za novu eru automobilske industrije – vozilo koje je estetski lijepo, ugodno za vožnju, udobno, pametno i sigurno.
Predstavljajući utjelovljenje tehnologije, iskustva i estetike, odnosno „trojstvo“, Xiaomi SU7 pozicioniran je kao „limuzina pune veličine visokih performansi s ekološkom tehnologijom”. Cilj mu je postići visoke performanse, mogućnosti ekološke tehnologije, i sveobuhvatno mobilno pametno iskustvo prostora.
Xiaomi SU7 pojavljuje se kao vrhunac performansi s vrhunskom tehnologijom i naprednim iskustvom vožnje. S vlastitim razvojem e-motora – HyperEngine, CTB Integrated Battery Technology i nizom izazovnih tehnoloških inovacija, kao što je struktura tijela proizvedena od Xiaomi Die-Casting T9100 klastera za tlačno lijevanje, Xiaomi SU7 Max postiže ubrzanje od nule do sto za impresivnih 2,78 sekundi, čime se čvrsto svrstava u klub „superautomobila koji ovo ubrzanje postižu za manje od 2 sekunde”, dok je istovremeno sposoban postići nevjerojatnu najveću brzinu od 265 km/h.
Xiaomi SU7 također je uistinu svestran izvođač. S potpuno vlastitim algoritmom upravljanja Xiaomi Smart Chassis, posjeduje dvije glavne mogućnosti: pametno višedimenzionalno očitavanje i globalno sinkronizirano upravljanje. To omogućuje prilagodljivu dinamičku kontrolu šasije na razini milisekunde u svim scenarijima, pružajući iskustvo stabilnog upravljanja.
Što je još važnije, Xiaomi SU7 uključuje tri glavna osnaživanja ekosustava integracijom aplikacija, hardvera i CarIoT ekosustava trećih strana, pružajući neviđeno iskustvo pametnog mobilnog prostora. Xiaomi CarIoT ekosustav potpuno je otvoren trećim stranama, sa standardiziranim sučeljima, opsežnim standardima komunikacijskih protokola i laganim retrofitnim rješenjima za postojeće uređaje.
Lei Jun je izjavio da je vrhunsko područje pametnih električnih vozila spoj tehnoloških otkrića i besprijekorne integracije potreba korisnika i njihovih vozila, gdje vožnja postaje intuitivna.
Zaokružen “Čovjek x Vozilo x Dom” pametni ekosustav
Krajem listopada ove godine Xiaomi je najavio sveobuhvatnu nadogradnju svoje grupne strategije, prijelaz sa strategije „pametni telefoni x AIoT”“ na strategiju „Čovjek x Vozilo x Dom“, pri čemu automobili postaju ključna komponenta Xiaomijevog strateškog fokusa.
Pametni ekosustav „Čovjek x Vozilo x Dom“, sveobuhvatna je integracija scenarija koji uključuju ljude, automobile i domove, olakšavajući besprijekorno povezivanje hardverskih uređaja, koordinaciju u stvarnom vremenu i poticanje suradnje među industrijskim partnerima. Lei Jun je tijekom ove konferencije najavio da je dodavanjem Xiaomijevog električnog vozila pametni ekosustav „Čovjek x Vozilo x Dom“ službeno završen.
Ekosustav omogućuje međusobnu suradnju i evoluciju među pojedincima, uređajima i inteligentnim uslugama unutar ekosustava. Koristeći HyperConnect povezivost između uređaja, Xiaomi HyperOS besprijekorno integrira preko 200 kategorija proizvoda, uključujući Xiaomijevo električno vozilo. Pokrivenost ekosustava proteže se na preko 95% dnevnih scenarija korisnika, dopuštajući inteligenciji da složeno služi svakom pojedincu. Istovremeno, uz osnaživanje umjetne inteligencije, Xiaomi HyperMind služi kao središte za inteligentno razmišljanje i može uočiti i učiti iz upotrebe, pružajući automatizirana, proaktivna rješenja.
Dodatno, pametni ekosustav „Čovjek x Vozilo x Dom“ postiže uzajamno osnaživanje među proizvodima, tehnologijama i industrijama, održavajući otvorenu platformu; Xiaomi se pridržava načela „kontinuiranog istraživanja i razvoja temeljne tehnologije, kontinuiranog i dugoročnog ulaganja“. Tijekom proteklih 13 godina Xiaomi se strateški pozicionirao u 12 tehnoloških domena i 99 sektora. Vođen načelom „daljnje integracije softvera i hardvera, te potpunog iskorištavanja sposobnosti umjetne inteligencije”, Xiaomi je razvio „konvergirani tehnološki niz“, kontinuirano osnažujući istraživanje i razvoj proizvoda, kao i proizvodnju.
Istovremeno, Xiaomi surađuje s industrijskim partnerima, uključujući programere, opskrbni lanac i proizvodnju kako bi iskoristio puni potencijal cijele industrije, čineći Xiaomi HyperOS otvorenijom platformom i osiguravajući da pametni ekosustav „Čovjek x Vozilo x Dom” postane inkluzivniji i usmjereniji na čovjeka, sposoban omogućiti mnoštvo mogućnosti.
Lei Jun je izjavio da ulazak Xiaomija u automobilsku industriju predstavlja značajan skok. Ovo predstavlja dugoročnu predanost i duboko ulaganje u temeljne tehnologije, trenutak odrastanja Xiaomijevih modernih industrijskih inteligentnih proizvodnih kapaciteta, i što je najvažnije, ključni korak u dovršetku pametnog ekosustava „Čovjek x Vozilo x Dom”. Lei Jun je naglasio da „ulazak Xiaomija u automobilsku industriju označava novi početak za Xiaomi“ te da „vjeruje da će jednog dana Xiaomijevo električno vozilo biti poznat prizor na cestama diljem svijeta”.