Promo

Volimo omiljeni četvrtasti Kånken školski ruksak

PR 27. ožujka 2019.

Moda je ambivalentna. Često stavlja naglasak na brzinu, na impulzivnost, na trenutak koji se događa sada i u kojem moramo imati baš taj komad odjeće ili obuće. Takav princip ne ostavlja prostor za razmišljanja o posljedicama. Jer utrka za takvom modom je iscrpljujuća – za naša primanja, za naše ormare i ladice, za nas same, […]

Moda je ambivalentna. Često stavlja naglasak na brzinu, na impulzivnost, na trenutak koji se događa sada i u kojem moramo imati baš taj komad odjeće ili obuće.

Takav princip ne ostavlja prostor za razmišljanja o posljedicama. Jer utrka za takvom modom je iscrpljujuća – za naša primanja, za naše ormare i ladice, za nas same, za okoliš.

No uz tu brzu modu postoji i ona bezvremenska, koja dopušta svojim proizvodima da traju toliko dugo dok ne postanu ikone, simbol generacija, umjetnička djela.

Baš takvoj modi pripada Kånken, najprodavaniji svjetski ruksak i najpoznatiji artikl švedskog outdoor brenda Fjällräven. Kånken nastao 1978. godine, a cilj Åkea Nordina, osnivača Fjällrävena, bio je da ergonomskim dizajnom jednostavnog četvrtastog ruksaka ispravi problem koji su švedski školarci imali s leđima i držanjem.

Baš u toj je priči jasno vidljiva spomenuta ambivalencija mode; naime tada moderne torbe na jedno rame toliko su loše distribuirale teret teških školskih potrepština da su uzrokovale zdravstvene probleme čitavoj generaciji djece.

Kao odgovor na to nastao je Kånken, izravnao je leđa švedskim školarcima te usput postao omiljen diljem svijeta, simbol generacija koje su uz njega odrastale.

Ikona za one kojima je održivost princip u svemu, pa i modi. Postao je umjetničko djelo. Nije loše za jedan jednostavni,. četvrtasti školski ruksak nastao u jednom skučenom podrumu na sjeveru Švedske.