Zabava

Uredski tračevi? 5 načina kako ih na elegantan način izbjeći!

Antonija Andabak 15. studenoga 2021.

Ne budite dio uredskoh tračerica!

Svima nam se s vremena na vrijeme događa: gledate svoja posla, a onda vas iznenada zahvati val uredskih tračeva.

Možda imate baš određenu kolekciju koja je zaposlen u uredu i poznata je da ima “dug jezik” ili ste okruženi kolegama koji šapuću. Čavrljanje koje ide u tom smjeru mogu štetno utjecati na organizacijske promjene ili osobni život suradnika.

Što se kvalificira kao uredski trač? Korisna razlika koju treba uzeti u obzir je govorite li o nekome s namjerom da vam bude od pomoći ili štete. Jedna je stvar spomenuti činjenicu da je neka kolegica zbog razvoda propustila bitan posao i da ne možete vjerovati da ju je suprug napustio zbog prevare. Sasvim je drugo reći: “Sigurno prolazi kroz težak period. Zašto ne bismo vidjeti možemo li joj pomoći ovaj tjedan?”

Drugi način da saznate može li se nešto kvalificirati kao uredski trač jest razmisliti o tome je li to nešto što biste rekli osobi u lice. Ako ne, vjerojatno je riječ o tračevima.

Imajući na umu ove razlike, evo pet savjeta kako se elegantno maknuti od ružnih tračeva.

1. Ispričajte se i udaljite se

Kada uredski tračevi krenu u vašem smjeru, najjednostavnije rješenje je napustiti razgovor. Ispričajte se hitnim radnim obavezama. Isto vrijedi i za slučaj kada vas uredska tračerica stjera u kut. Ipak ste na poslu, pa samo recite: “Stvarno se moram vratiti za svoj stol.” Tom obrazloženju nitko ne može prigovoriti.

2. Ne bavite se uredskim tračevima

Ignorirajte kada ne možete otići. Možda ste na sastanku ili na ručku s kolegama kada se pojavi sočna dramatična priča. Ali samo zato što ste prisutni, ne znači da morate sudjelovati. Jednostavan čin neodgovaranja daje vašim suradnicima do znanja da niste zainteresirani za doprinos pričama iz druge ruke. Ako se pritisne, uvijek možete reći da vas se to ne tiče.

3. Promijenite temu

Uredski tračevi mogu biti privlačni i djelovati kao nevino čavrljanje o kolegici koje nema, ali njihovo širenje može biti nevjerojatno štetno. Dajte do znanja da ste shvatili u kojem smjeru idu ogovaranja, promijenite svoj ton u optimističan i promijenite temu kada čujete negativne primjedbe.

Postoji nešto poput pozitivnih tračeva, stoga usmjerite razgovor na veseliju temu, kao što je rođenje bebe suradnika ili koliko je dobro član tima prošao na nedavnom projektu.

4. Pokušajte riješiti problem

Bilo bi lijepo da se to nikada nije dogodilo, ali ponekad se šaputanje može odnositi upravo na vas. Ako načujete da netko u vašem uredu zbija neslane šale na vaš račun i to obznani svima osim vama, ne dopustite da se situacija zakomplicira. Pristupite kolegi i pokušajte riješiti problem. Dajte do znanja da ste svjesni onoga što je rečeno i da želite pronaći rješenje. Uz malo sreće, poboljšat ćete svoje komunikacijske vještine, dobiti ispriku i zaustaviti glasine.

5. Kada nikako ne ide, idite do kraja

Kada uredski tračevi postanu posebno zlobni ili se usredotoče na štetne glasine o vama, ne bi bilo loše da ih suptilno iznesete nadređenom. To možete učiniti bez da izgledate kao uredski cinker. Možete obavijestiti svog šefa o informacijama bez upiranja prstom. Pokušajte ovo: “Mislila sam da biste možda željeli znati da ljudi govore o X stvarima.” Uprava će tada imati priliku riješiti problem, rastjerati besposlene razgovore i obratiti pozornost na međuljudske odnose.

Tračevi na poslu mogu uzrokovati probleme, smanjiti moral i dovesti do ozbiljnih sukoba. Sljedeći put kada vidite da tračerice galopiraju u vašem smjeru, slijedite gore navedene strategije kako biste zaobišli probleme.