UNOSIMO LI PREVIŠE SOLI?

Engineer 28. travnja 2017.

Baš kad ste mislili da se svojom svakodnevnom prehranom približavate vašem cilju, ''crvena zastava'' se ponovo aktivira nad sadržajem soli u vašoj prehrani

Prema istraživanjima, u svim grupama hrane, osim kruha i peciva (što nije dokaz kako su naši supermarketi zdravi), prekoračen je udio soli, a Svjetska zdravstvena organizacija, naglašava da je smanjenje soli iste važnosti kao prestanak pušenje ako imate bolesti srca. Dakle, namjeravate li živjeti životom ”bez okusa”ili ćete regulirati sol u vašoj prehrani , to je na vama.

”Prvo: trebamo sol za život, apsolutno sve se bazira i oslanja na soli za dobro zdravlje.”,-potvrđuje nutricionistkinja Stephanie Moore. Kao i većina stvari previše i premalo soli je problem. Tablica soli, sastoji se od 40 posto natrija i 60 posto klorida- natrij je od najveće važnosti za kontrolu razine tekućine i pomaže u funkcioniranju mišića i živaca tako da je preporučeni unos 6 grama dnevno ako unosite više od toga to može dovesti do povišenog krvnog tlaka. Što je veći krvni tlak to je veći pritisak na srce, arterije, bubrege i mozak, što povećava rizik, bolesti bubrega i moždanog udara.

Dok se prerađena hrana, prodaje već desetljećima, čini se da je preopterećenje soli najnovija pojava. Iznenađujući prijestupnici u soli su sladoled(0,5 grama soli po dvije kugle), vruća čokolada (0,6 grama soli po šalici), bitno je izbjegavati vegetarijanske mesne alternative, koje se oslanjaju na ogromne količine soli kako bi hrana imala bolji okus ( jedna vegetarijanska kobasica može imati više od 1 g soli).

Dakle, osim savjeta kako bi se izbjegla procesuirana hrana i gotova jela, što još možete učiniti kako bi izbjegli preopterećenje soli? Radi se o izbjegavanju hrane koja sadrži MSG i natrijev nitrat. Ako želite promijeniti vaše navike i smanjiti unos soli, sporo i stabilno je ključ za trajni uspjeh. Postupno smanjujte količinu soli kako bi vam se okusni pupoljci mogli prilagoditi i početi cijeni suptilnije okuse. Također se preporučuje prebacivanje na morsku sol, himalajsku sol, koje sadrže više natrija i mogu sadržavati više od 80 blagotvornih minerala, ali zapamtite samo prstohvat.

 

Izvor teksta: vogue.co.uk