FOTO by Instagram

Ljubimci

“Ljubimci kao modni dodaci” – modne kuće ponovno na udaru

admin 11. ožujka 2022.

Kada se fokus revije stavi na nedužne životinje, onda je vrijeme da dizajneri preispitaju svoje znanje i kvalitetu same kolekcije

Chanelova revija za kolekciju proljeće/ljeto 2022. ovog siječnja bila je okidač za mnoge udruge koje se bore za prava životinja jer se dogodilo nešto sramotno, jadno i nedopustivo. Charlotte Casiraghi, unuka Grace Kelly otvorila je modnu reviju jašući na konju i odmah dobila niz kritika javnosti koji se pozivaju na neetičnost korištenja životinja kao rekvizita i modnih dodataka.

Ovo nije prvi put da se ovaj trend pojavio na modnim pistama, ali je zastrašujuće da je opet u modi, nakon što je primijećeno da se i na nekoliko revija u Milanu i Londonu dogodila slična situacija. Ne znamo da li se Coco okreće u grobu, ali dovođenje konja na modnu pistu sigurno niti nju ne bi ostavilo ravnodušnom, pogotovo ako se zna da su konji nestrpljivi i mala sitnica ih može omesti.

Samo tjedan dana prije ovog fijaska Chanela, Gucci je također bio prozivan od velikog broja organizacija za zaštitu prava životinja. Poznati po svojoj teatralnosti, ova je modna kuća koristila tigrove u svojoj reklamnoj kampanji za proslavu kineske godine tigra.

Kao odgovor, World Animal Protection jasno je stavio do znanja da tigrovi nisu modni dodaci i pokrenuo peticiju da zaustavi Gucci da iskorištava divlje životinje u reklamnim kampanjama. U tjednima nakon Chanelovog konja i Guccijevih tigrova, brendovi na Londonskom i Milanskom tjednu mode koristili su mačke i pse kao modne dodatke.

Na Tjednu mode u Londonu u veljači, Yuhan Wang koristio je mačku za svoju reviju “Venus in Furs“. Model je nosio mačku kao modni dodatak, a nevjerojatna je i usklađenost kaputa i krzna životinje. Wang je za Metal Magazin izjavio: “Žene su poput mačaka, ponekad mogu biti slatke, a ponekad ogrebu i ugrizu”. I bez obzira što je navedena mačka zapravo ljubimac dizajnera i što je briga o njoj sigurno na nivou, da li je uistinu potrebno koristiti mačku na pisti?

Na Tjednu mode u Milanu, VTMNTS je koristio psića kao dodatak kožnoj odjeći modela. Upariti štene kao dodatak kožnoj odjeći, s obzirom na etičnost korištenja životinjskih koža i krzna u modi, činilo se nerazumnim. 

Kada se fokus revije stavi na nedužne životinje, onda je vrijeme da dizajneri preispitaju svoje znanje i kvalitetu same kolekcije” – bila je najupečatljivija poruka ogorčenih gledatelja.

Ovaj ružni trend “životinje kao modni dodaci” pojavio se početkom 2000-ih godina kada je Britney Spears iskoristila pitona za svoj live nastup izvedbe “I’m a Slave 4 U“. Još jedan od primjera ovog odvratnog trenda “ljubimci kao modni dodatak” dogodio se nakon premijere filma “Legally Blonde“.

Inspirirana likom Bruisera Woodsa, Paris Hilton nabavila je svog “modnog psa” čivavu “Tinkerbell“. Malenog psa Paris je koristila kao modni dodatak koji ju je pune tri godine pratio na svim događanjima.

Kada je, 2015. godine Tinkerbell uginuo, “psi iz torbice” počeli su izlaziti iz mode, zbog čega se dogodio val napuštanja malih pasa koji su završili u azilima.