FOTO by Vedri Obzori

Promo

Intervju s Milenom Prodanić Tišma – osnivačicom Međunarodne osnovne škole „Vedri obzori“

Viktoria Šafranić 28. lipnja 2022.

Razgovarali smo s cijenjenom vlasnicom jedne od najrespektabilnijih osnovnih škola na području Lijepe naše!

1. Možete li nam reći nešto više o sebi, kako u privatnom tako i u poslovnom životu?

Posao kojim se bavim ne smatram samo radnim mjestom, već ga doživljavam i kao poziv. Svaka škola za sebe je jedna mala zajednica u kojoj imamo priliku biti s učenicima jedan dio njihova života, koji smatram krucijalnim u njihovom odrastanju.

Čvrsto vjerujem da svako društvo mora dati puno pažnje obrazovanju jer nam je to ključ za budućnost. Majka sam dviju djevojčica i sretna sam da odrastaju u multikulturalnoj sredini koja cijeni različitost. 

Vedri Obzori

2. Osnovali ste Međunarodnu osnovnu školu „Vedri obzori“ koja je polučila velikim uspjehom. Kako je sve krenulo, koji vam je bio cilj prilikom otvaranja škole, jeste li postigli zamišljeno?

Međunarodna osnovna škola nastala je kao nastavak programa dječjeg vrtića Obzori. Radeći s djecom unutar našeg programa ranog i predškolskog odgoja, uvidjela sam kako roditelji žele nastavak vertikale programa. Kroz godine koje su uslijedile, istražila sam različite programe što je na kraju dovelo do otvaranja osnovne škole s britanskim nacionalnim programom koji je obogaćen međunarodnim osnovnoškolskim kurikulumom (IPC).

Želja mi je bila ponuditi školu koja će kroz obrazovnu dimenziju imati i jak odgojni segment, te u kojoj će učenici imati prilike steći dodatne vještine koje će moći koristiti u daljnjem životu. Zadovoljna sam s radom i napretkom škole i odgojno obrazovnim programom kojeg nudimo, no i dalje se želimo usavršavati i omogućiti što bolji odgoj i obrazovanje za naše učenike. 

3. S kakvim ste se izazovima susretali od samih početaka, jeste li imali problema oko birokracije? Biste li nešto posebno izdvojili?

Vjerujem da su svi  počeci puni izazova pa tako i moji,  no isto tako duboko vjerujem da je ključno biti ustrajan i vjerovati u svoju ideju. Administrativni dio svima nama zadaje dodatne glavobolje kojeg sam tada prihvatila kao dio posla i uvijek ih se trudila prevladati. 

4. Smatrate li da je Hrvatska dovoljno otvorena prema međunarodnim školama i može li konkurirati onima u svijetu?

Smatram da je situacija povoljnija sada nego što je bilo u vrijeme kada sam se odlučila otvoriti školu i raduje me da roditelji sve više prepoznaju posebnosti našeg programa. Nakon sudjelovanja na konferencijama koje prezentiraju rad međunarodnih škola,  sa sigurnošću mogu reći da naši učenici stječu jednaka znanja i vještine te bez problema mogu nastaviti školovanje u školama izvan Republike Hrvatske.

Milena Prodanić Tišma

5. Što je ono što vas posebno motivira u poslu? 

Svaki učenik dolazi u školu sa svojim navikama, razmišljanjima i potencijalima. Škola ima vrlo važnu ulogu poticati učenika u njegovom rastu i razvoju i prepoznati njihov potencijal. Učenici trebaju znati da se njihov rad i trud cijeni te imati podršku na svom putu osobnog razvoja kroz obrazovanje.

Posebno me motivira pozitivna promjena kod učenika koju vidimo kao rezultat zajedničkog rada učitelja i otvorenog pristupa prema učenicima. Jedna od najvećih motivacija mi je čuti da se naši učenici vesele dolasku u školi i da ju smatraju svojim drugim domom. 

Vedri Obzori

6. Kada biste morali staviti nešto na prvo mjesto, biste li odabrali obrazovanje, lojalnost, odnos s ljudima ili nešto sasvim drugo?

Sve tri komponente su važne i ne mogu niti jednoj dati prednost u odnosu na drugu. Meni, kao osobi iz sektora odgoja i obrazovanja, naravno da je obrazovanje ključ za mnoge probleme s kojima se susrećemo kasnije u životu. Škole su mjesto gdje obrazujemo mlade ljude i dajemo im mogućnost za razvoj vještina i kritičkog razmišljanja koji će u budućnosti, kada ti isti mladi ljudi postanu aktivni sudionicu društva, postaviti zdrave temelje za društvo u cjelini.

Lojalnost kao izuzetno važna osobina u privatnom i poslovnom životu po meni je pretpostavka za svaki odnos, a pozitivan odnos s ljudima u koji trebamo kontinuirano ulagati  i bez kojeg kojeg nema niti jednog jakog tima smatram jedan od preduvjeta za uspješan rast i razvoj svake organizacije.

7. Koji su po vama najvrjedniji atributi vašeg poslovnog kadra? Što oni posjeduju u odnosu na ostale škole? 

Smatram da su zaposlenici najveća vrijednost svake ustanove. Učitelji i stručni suradnici su ključni u samom funkcioniranju škole. Svaka škola ima svoju viziju, misiju i identitet je idealno da zaposlenici vjeruju u istu i s njom se poistovjećuju. Na taj način dolazimo do čvrste zajednice koja s godinama postaje sve čvršća.

Kroz godine uspjela sam pronaći ljude koji dijele moju strast za unaprjeđivanjem odgoja i obrazovanja i to me čini neizmjerno zadovoljnom.

Kroz protekle godine radila sam i na sebi i svom usavršavanju i vjerujem da je koncept cjeloživotnog obrazovanja ključan za uspjeh svakog pojedinca.

Vedri Obzori

8. Možete li nam izdvojiti neke specifične karakteristike djece koja upisuju vašu školu za razliku od ostalih? Jesu li po nečemu drugačiji nakon što završe 8. razreda?

Polaznici naše škole su djeca stranih državljana, ali isto tako djeca iz Hrvatske. Mnoge obitelji iz Hrvatske su kod nas jer žele djeci omogućiti međunarodno obrazovanje jer u slučaju selidbe bili bi u mogućnosti nastaviti program u međunarodnom okruženju.

Obitelji stranih državljana na privremenom radu u Hrvatskoj, iz istog razloga biraju našu školu kako bi bili sigurni da će djeca imati kontinuitet u obrazovanju kada odu iz Hrvatske. Imamo i također obitelji koje su iz Hrvatske koje prepoznaju vrijednosti samog programa te iz tog razloga upisuje učenike u našu školu.

Pri upisu u prvi razred, škola provodi testove spremnosti koji su standardizirani a za sve ostale razrede razradili smo interni sustav testiranja koji se odnosi na matematiku i engleski jezik i otvoren razgovor s pedagogom. Našu školu polaze i učenici koji se aktivno bave sportom i koji zbog priprema u klubovima više izostajati s nastave. Za njih smo osmislili sistem podrške kako bi ih podržali u njihovim izvanškolskim aktivnostima.

Smatram da aktivno bavljenje sportom kod učenika treba poticati jer kroz sport stječu navike i vještine koje im mogu samo pomoći u životu.  Škola mora imati razumijevanja i biti podrška učenicima na tom putu.

9. Koliko djece trenutno pohađa vašu školu i koliko imate razreda? 

Trenutno školu pohađa 153 učenika te imamo 9 razrednih odjeljenja od prvog do osmog razreda. 

10. Što biste posebno izdvojili iz vaših programa i postoji li predmet koji biste istaknuli kao omiljeni među djecom? 

Veliko bogatstvo škole je kontinuirano obogaćivanje kurikuluma koje se događa na godišnjoj razini i koje je uvjetovano potrebama učenika. Izdvojila bih rad na ciljevima za održivi razvoj, gdje upoznajemo učenike s navedenim ciljevima, ali isto tako potičemo njihovo promišljanje i akciju.

Sretni smo da ponovno možemo održavati naše zajedničke školske aktivnosti ponedjeljkom ujutro, gdje odabiremo učenike tjedna, prolazimo teme od zajedničkog značaja za sve učenike, razgovaramo o ciljevima za osobni rast i razvoj. To je vrijeme kada i učenici imaju priliku predstaviti svoje prezentacije. Potičemo učenike na aktivno uključivanje u rad škole što im daje do znanja kako je njihova uključenost važna i poželjna. 

Učenici različito odgovaraju na pitanje koji im je najdraži predmet. Ono što je važno da se kao škola potrudimo da učenici nemaju otpor prema niti jednom predmetu jer uloga svakog učitelja zainteresirani učenike za navedeni predmet i iz tog interesa dobiti učeničku motivaciju za učenje.

11. Smatrate li da su ljudi još uvijek nedovoljno informirani o privatnim školama, odnosno skeptični o upisu djece u iste te na koji način promijeniti sustav? 

Situacija se evidentno mijenja što mogu potvrditi gledajući interes za upise koji raste iz godine u godinu.  

12. Vaša je škola proglašena najboljom humanističkom školom na svijetu od strane Lookup registra privatnih škola: Možete li nam pojasniti što to sve uključuje?

Izrazito smo ponosni na nagradu koju nam je dodijelio Look up registar privatnih škola. Naša škola je nagrađena u kategoriji humanističkog pristupa. Nagrada nam vrijedi još i više budući da je došla u vrijeme Covid pandemije tokom koje smo se trudili nastavu za učenike održati što više zanimljivijom, svrsishodnijom.

Obogatili smo je različitim projektima kako bi učenici što bili aktivniji i motiviraniji. Unaprijedili smo naš Wellbeing program, ciljeve za osobni razvoj učenika, razradili sustav individualizirane podrške. Nagrada za najbolju privatnu humanističku školu u svijetu čini nas izuzetno ponosnim i daje nam veliki poticaj za daljnji rad.

13. Imate li kakvih planova za budućnost, proširenje kadra, otvaranje druge škole i slično?

Raduje me što smo uspjeli dobiti sredstva od Agencije za mobilnost i programe EU za edukaciju učitelja i stručnog kadra na području mindfulnessa. Edukacije će obuhvatiti veliki dio našeg nastavnog kadra te omogućiti učiteljima samostalnu primjenu prema potrebama učenika. 

Škola će se sljedeće godine uključiti u aktivnosti  gospođe Jane Goodal i njen program Roots and Shoots koji će omogućiti učenicima uključivanje u eko projekte i njihovu bolju vidljivost.

Također i dalje ćemo raditi na unaprijeđivanju naših aktivnosti koje se odnose na održivi razvoj. Razmatramo i mogućnosti nastavka programa na srednjoškolski i daljnju suradnju s školama u Zagrebu kako bi naši učenici imali veću mogućnost izbora nakon školovanja u našoj osnovnoj školi.