Intervju s Aleksandrom Dojčinović povodom 7. samostalne revije!

Viktoria Mikulić 30. ožujka 2019.

Ususret 7. samostalnoj reviji koja će se 02. travnja održati u Tehničkom muzeju u Zagrebu i Cinestaru 4DX Mall of Split, razgovarali smo s najpoznatijom hrvatskom dizajnericom Aleksandrom Dojčinović koja nam je otkrila štošta...

Održavanje revije na dva mjesta istovremeno te lansiranje nove kolekcije na prodajna mjesta netom poslije samo su neke od zanimljivosti koje nam sprema poznata dizajnerica…evo što smo saznali!

1. Na svojoj 7. samostalnoj reviji još više ističete važnost kulture u modnom svijetu. Ovog puta u fokusu je jedan od naših najcjenjenijih znanstvenika, Nikola Tesla. Što za vas osobno predstavlja njegov rad?

On je najveći znanstvenik, ali u isto vrijeme i naš najveći kreativac u povijesti. Znanstvenici su ljudi koji u sebi nose veliko znanje, ali koji to znanje znaju primijeniti na najsvestranije i običnom ljudskom mozgu nedokučive načine, a Tesla je tu bio najjači ikad.

Zbog njega danas imamo struju, ali i wifi, koji nam omogućuje da nam u svakom trenutku svatko i sve bude dostupno, a zahvaljujući njemu moja će se revija prenositi u Splitu, na najsuvremeniji način uz pomoć najbolje mreže u Hrvatskoj, one HT-a, koji će se pobrinuti da naš prijenos na velikom platnu u CineStaru 4DX Mall of Split bude u rangu najvećih nogometnih utakmica ili pak spektakularnih koncerata.

2. Mnogi hrvatski znanstvenici sa svjetskom reputacijom nisu dovoljno prepoznati izvan granica Lijepe naše. Imate li neku ideju na koji način bi se mogao istaknuti njihov rad?

Pa evo, dovoljno je za početak da svatko svojim primjerom, u svojoj branši istakne koliko su važni. Sitnim koracima nekad se mogu prevaliti velike udaljenosti, ne treba uvijek šprintati da bi negdje stigao.

Upravo to radim ovim projektom, želim naše znanstvenike približiti onima kojima su oni nepoznati jer nama, uskom krugu onih koje to zanima, oni su itekako priznati i poznati, uz to i vrlo cijenjeni i akademskoj zajednici ne samo kod nas, međutim, vrijeme je da se njihova imena počnu stalno provlačiti kroz medije jer su oni jedini istinski novi uzori.

3. Nakon kultne Kockice na zagrebačkom Prisavlju, novost je da će se ovog puta održavati dvije modne revije istovremeno, u Zagrebu i u Splitu. Koja je poveznica između zagrebačkog Tehničkog muzeja i CineStara 4DX Mall of Split?

Moja dugogodišnja suradnja i prijateljstvo s curama iz Blitz-CineStara rezultirala je, za jednog druženja uz Tanquerey sa Schweppesom, idejom o prijenosu. Željeli smo spojiti modu, kino i televiziju i pokazati koliko idemo ukorak s vremenom, a usput napraviti takvo što kao prvi na ovim prostorima, a i šire.

Potrudit ćemo se da se uzvanici u Splitu u niti jednom trenutku ne osjete zanemarenima u odnosu na Zagreb, pa organiziramo sve paralelno, dva after partyja i puno lude zabave na obje lokacije. Sretna sam što je moj projekt podržalo i Uje, moj najdraži domaći gastro brend, u čijim delicijama uvijek uživam kad putujem avionom, ne samo ja nego i svi moji prijatelji.

4. Da li je sukladno tome organizacija obje revije kompleksnija te je li uzbuđenje veće?

Kompleksno je utoliko jer smo malen tim, od svega nekoliko članova. Uz samo koordiniranje prikaza kolekcije i organizaciju revije, čeka me i kolekcija modnih dodataka koje sam dizajnirala specijalno za Triglav osiguranje, potom Biobazina kolekcija za njegu tijela s mojim imenom, koja će uskoro biti u prodaji, a tu je i već do pola gotova zimska kolekcija, kao i biranje materijala za ljeto 2020.

5. Kako je vaša splitska publika reagirala na ovu vijest za koju vjerujemo da im je veliko olakšanje što će moći prisustvovati reviji u svom rodnom gradu?

Žao mi je što netko nije izmislio stvarnu mogućnost teleportiranja pa tu večer neću fizički moći biti u Splitu. Jako sam vezana za Dalmaciju, tamo su moji prijatelji i ekipa i jedva čekam ljeto da sve nadoknadimo. Reagirali su sjajno, emotivno kako to Splićani već znaju. Htjela sam im se i na ovaj način zahvaliti na bezuvjetnoj podršci koju mi godinama pružaju, a koliko volim i cijenim Split dovoljno govori da sam upravo tamo prije pet godina otvorila svoj drugi dućan u Hrvatskoj.

6. Jeste li razmišljali o modnoj reviji u Stuttgartu, budući da su vaši kupci neke od poznatih svjetskih zvijezda?

Većinu projekata u inozemstvu radim s Amerikancima, a i sjedište moje agencije je u Los Angelesu, tako da je ipak puno izglednije da neki projekt odradim tamo. Veseli mene oblačiti poznate zvijezde, međutim, meni je kao Hrvatici lijepo vidjeti i Nadiu Cvitanović, prelijepu hrvatsku glumicu, kako u mojoj haljini šeće na holivudskoj premijeri filma Osmi povjerenik, u organizaciji Hrvatske turističke zajednice. Takvih projekata želim više jer smatram da imamo što pokazati svijetu.

7. Nova ‘Resort 2019’ kolekcija bit će netom nakon revije dostupna u trgovinama kao i unutar svjetskih showroomova, što će uvelike olakšati traženje savršene toalete djevojkama za maturalnu večer i ljetna vjenčanja. Jeste li već primili brojne upite svojih vjernih kupaca?

Nisam konkretne jer kolekciju još uvijek nisu vidjele, nama se prodaja zahukta onog trenutka kada kolekcija stigne u dućane. Maturantice i mladenke, mame, sestre, bake i kume naše su vjerne klijentice svih ovih godina jer znaju da će kod nas uvijek pronaći onu savršenu haljinu u kojoj će se osjećati posebno i koju, to je cilj moje mode, neće odjenuti samo jednom.

8. Što nam možete reći o nadolazećim novitetima i koji komad smatrate ‘highlightom’ nove SS kolekcije?

Highlight moje proljetno-ljetne kolekcije koju sam prikazala zimus u Kockici sigurno su šljokice. Ona je u prodaji već neko vrijeme, a ako mislite na glavna obilježja resort kolekcije, onda su to sigurno voluminozni rukavi, draperija, cvjetni uzorci i slatke natikače. Dizajnirala sam i mini kolekciju luksuznih torbica za moj omiljeni Huawei, što će sigurno obradovati ljubitelje ovog pametnog telefona bez kojeg ne idem nigdje.

9. Na koji način pronalazite inspiraciju za svoje kolekcije te tko vam je najveća podrška?

Nju ne tražiš, već je imaš ili nemaš. Svi mi kreativci svijeta stvaramo pod jednom globalnom kapom i sve naše ideje kolaju na tom jednom mjestu i svatko ih interpretira na svoj način. Moda je uvijek nadogradnja na ono prije. Ako je neki trend živio nekoć, kada se on vrati, to ne znači da je on identičan kao prije dvadeset godina. Ideja je preuzeta, ali koncept je potpuno novi. Kao i kolekcije.

10. Iako vam je ovih dana zatrpan raspored, pronalazite li vremena za odmor, planirate li malo predahnuti nakon revije te što vas najviše opušta?

Nikada pa ni u danima prije revije ne propuštam šalicu ranojutarnjeg čokolina na mojoj terasi s pogledom na zelenilo. U rano jutro kad se budim, a to je prije šest, kad Zagreb još spava, to mi je najdraži ritual. Planiram i predah nakon revije, budući da sam zimski odmor preskočila zbog obveza, a moj mastercard ovaj je put ispeglao destinaciju u toplim krajevima, čemu se jako radujem.

11. I za kraj, što biste poručili mlađim generacijama koje pokušavaju ostati svoje, no bombardirani su svakodnevnim Instagram objavama koje ponekad nesvjesno stavljaju pritisak da moramo biti savršeni?

Nesavršenost je poželjna jer upravo ona dovodi do najluđih ideja. Instagram nije realnost već slikovnica koju svatko kreira na način na koji mu najbolje odgovara i od njega treba znati uzeti najbolje, a ne dopustiti da nam to, ni druge društvene mreže, postanu smisao života. Trebamo se svi skupa okrenuti znanosti i znanstvenicima, vratiti se knjigama i čitanju, vrijeme kratiti na druženjima i putovanjima, pa makar onima u obližnje gradove jer to je ono što ispunjava.