Influenceri – trendsetteri ili neutjecajni bloggeri?

Engineer 21. veljače 2019.

Pojam “influencer” se u zadnje vrijeme toliko često pojavljuje u medijima da ga je nemoguće zanemariti

Tko je influencer? Što je influencer? Zašto su mediji bombardirani tim pojmom?

Riječ influencer u engleskome jeziku označuje općenito osobu ili skupinu osoba koja ima kakav utjecaj. U poslovnome jeziku nazivom influencer u engleskome se jeziku označuje osoba ili skupina osoba koji mogu utjecati na poslovne odluke zbog svojega ugleda, položaja ili veza te čije mišljenje i djelovanje ima veću težinu nego mišljenje ili djelovanje njihovih kolega ili usporedivih skupina.

U hrvatskome se jeziku, u poslovnome žargonu, engleska riječ influencer upotrebljava u tome značenju, ali ona ne pripada standardnomu jeziku. Ta se riječ upotrebljava također, i u engleskome i hrvatskome, u vezi s društvenim mrežama i popularnošću koju osoba ili skupina na njima ima. Influenceri su u tome kontekstu često novinari, poznate osobe te stručnjaci u pojedinim područjima, tj. osobe koje na društvenim mrežama imaju mnogo sljedbenika.*

Influenceri o kojima je u ovom tekstu riječ su individualci koji su uspjeli sakupiti poveći broj sljedbenika na društvenim mrežama.

Takvi individualci posjeduju razne predispozicije kao što su mogućnost čestih putovanja, redovni fitness s vidnim rezultatima, velika umjetnička ostvarenja, posebice u plesu, pjevanju, modi i kulinarstvu. Sada sve to zapakirajte u jednu optički veoma privlačnu sliku. Time dobijete osobu koja uspijeva “začarati” internet zajednicu i najčešće uvjeriti javnost da živi puno glamurozniji život nego je to stvarno i slučaj.

Zamislite da možete utjecati na tisuće ljudi samo svojim objavama na Instagramu, Snapchatu, Facebooku i da vas za to još plaćaju. Sve zvuči veoma lako i pomalo nerealno.

Problem nastaje kada influenceri postanu veoma mladi individualci bez životnog iskustva, mladi koji se u životu nisu za ništa morali izboriti, kojima je sve bilo servirano, ili one, koje je pogodila strelica sreće.

Zašto je to problem?

Veoma mladi influenceri rijetko mogu zrelo i pametno prosuditi što točno žele promovirati. Kada ponude velikih tvrtki krenu dolaziti, influenceri takvog profila se lako zavede u ponude koje bi neki od njih poslije mogli požaliti.

Primjer?

Angažirala vas je tvrtka koja želi da promovirate njihov proizvod u koji vi inače ne vjerujete, ali vam nude pozamašnu svotu novaca za to. Ovdje bi trebalo razmisliti o dugoročnoj, odnosno kratkoročnoj dobiti koju influencer ima. Grešku koju influencer čini je ta da odašilje pogrešnu poruku javnosti. Reklamirati nešto u što sami ne vjerujete ne može imati autentičnu i iskrenu poruku. Za takvo “prodavanje magle” bi influencer morao biti veoma dobar glumac da uvjeri javnost u taj proizvod u koji ni sam ne vjeruje.

Shvaćate li tu problematiku?

Današnja konotacija influencera je naročito na našim prostorima dosegla negativnu notu zbog takvih slučajeva koji se poznati u svijetu, naročito u Americi koja vrvi influencerima.

Pojedini influenceri se polakome za novcem i zaborave na svoj integritet i ono u što iskreno vjeruju i što čini njihovu strast.

Biti influencer znači imati strast prema nečemu, vjerovati u to što se ljudima želi pokazati, približiti, naposljetku i prodati.

Put do tog utjecaja često nije lak i potrebno je mnogo rada, truda, discipline, a prije svega strpljenja. Upravo zbog toga se influencerima s više životnog iskustva, kao i onih koji se ne prodaju za “svaku lipu”, već koji svoje talente koriste za nešto što se velikom broju ljudi čini besmisleno, a to je digitalna prodaja i marketing.

Ako netko od influencera ovo čita, neka im ovo bude savjet i poruka:

Zapamtite, što god da je vaša strast i u što vjerujete možete to učiniti svojim poslom. Nitko ne garantira da je put prema tome popločen mramorom, ali upravo taj put koji u većini slučajeva neće biti idealan, učinit će vas iskrenijim radnikom s kojim će se većina ljudi moći poistovjetiti.

Dok god “utječete” posebno na mlade ljude koji su današnjih dana vrlo lako “zavedeni” lažnim glamurom i blještavilom, razmislite kako biste se vi osjećali da ste na njihovom mjestu, biste li željeli da vam se “prodaje magla”.

Ako volite i cijenite sebe, onda to automatski činite i s okolinom jer želite biti okruženi iskrenom i pozitivnom energijom.

Namaste

 

 

Autor teksta: Igor Marley Bašić, mag. philol. angl/germ.

Instagram: igor.marley.basic

Founder of: https://kutaksnova.wordpress.com/